نقشه کشی و طراحی و ساخت سازه در تهران

نقشه کشی و طراحی و ساخت سازه در تهران

نقشه کشی و طراحی و ساخت سازه در تهران

نقشه کشی و طراحی و ساخت سازه در تهران

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۱ مرداد۱۲:۵۳

مدیریت پیمان چیست؟
مدیریت پیمان Management Contracting همان طور که از نامش بر می آید، روشی است که در آن کارفرما، یک شرکت یا یک شخص را تعیین می کند تا مدیریت اجرای پروژه را بر عهده بگیرد. بنابراین تعیین روش های اجرای پروژه و تعیین چارت سازمانی و استخدام نیروها بر عهده پیمانکار است. در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد پیمان مدیریت ارائه شده است .

در این روش پیمانکار یا شخص، بابت مدیریت پروژه درصدی از هزینه های انجام شده را دریافت می دارد . این هزینه ها معمولاً شامل هزینه تهیه موارد قرارداد و هزینه اجرا می باشد ولی قبل ازهزینه های صورت گرفته باید توافق طرفین درنظر گرفته شود ، این پیمان به سود طرفین می باشد چون کارفرما هیچ بالاسری ( اورهد یا سود) به پیمانکار پرداخت نمی کند فقط هزینه موارد لازم در قرارداد ، مدیریت طرح، نیروی انسانی و ماشینی را پرداخت می نماید، بنابراین در هزینه پیمان صرفه جویی می شود. از طرفی دیگر پیمانکار هزینه ای بابت اجرا پرداخت نمی کند و تعهدات را بر عهده نمی گیرد و فقط به خاطر تخصص در مدیریت سودی به صورت درصدی از کل هزینه ها دریافت می دارد.سرعت و کیفیت ساخت پروژه در این روش نسبت به دیگر روش ها بالاتر است.
مزایای روش مدیریت طرح یا پیمان
 در صورتیکه Management Contracting در اواسط فاز طراحی و یا زودتر به کار گرفته شود، با ادغام شدن درون تیم طراحی و هماهنگی با تیم طراح قادر خواهد بود تجربیات و مهارتها مربوط به ساخت را در طراحی ها اعمال نماید تا منجر به کاهش زمان، هزینه، اجرایی شدن بهتر طرحها و افزایش امکان آنالیز مهندسی ارزش در مراحل طراحی و ساخت گردد.

با توجه به اینکه نظارت بر عملیات اجرایی پیمانکاران ساخت بر عهده MC می باشد بنابراین نیازی به خدمات نظارتی مهندسین مشاور نیست.
حضور MC منجر به ایجاد هماهنگی مابین پیمانکاران ساخت و رفع مشکلات آنان به لحاظ عدم تداخل کاری می گردد.
ارائه خدمات پشتیبانی به پیمانکاران ساخت منجر به تسریع عملیات اجرایی و همچنین پوشش دادن نقاط ضعف آنان میگردد.
چون MC مستقیماً در طراحی و اجرا شرکت نمی کند، می تواند فارغ از مسایل مستقیم اجرایی منحصراً به مدیریت، برنامه‌ریزی و کنترل هزینه بپردازد.
MC همچون عضوی از تیم کارفرما، تمایلات سودجویانه پیمانکاری ندارد و تنها هدفش جلب رضایت کارفرما ,حفظ منافع آن است.
در این روش رقابت شدیدی مابین پیمانکاران ساخت ایجاد میگردد، زیرا کار به بسته های کوچکتری تقسیم شده است و پیمانکاران با انجام صحیح و بموقع آن، سعی در به دست آوردن بسته های کاری بیشتری دارند.

ساختمان سازی تهران | ۲۱ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۵۳
۱۴ مرداد۱۰:۳۹

مدارک و شرایط ثبت شرکت مجری ذیصلاح
تکمیل و امضا دوجلد اساسنامه شرکت توسط سهامداران
تکمیل دونسخه تقاضانامه و دونسخه اظهارنامه شرکت مجری ذیصلاح
هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار بر غیردولتی بودن شرکت تاییدیه بدهند
امضا دوبرگ صورتجلسه هیئت مدیره و مجمع عمومی موسسین توسط بازرسین و سهامداران
6 قطعه عکس 3 در 4 از اعضای هیئت مدیره شرکت ذیصلاح
کپی کارت ملی برابر اصل تمامی سهامداران، اعضای هیئت مدیره و بازرسان و یا وکیل قانونی
کپی شناسنامه برابر اصل تمامی سهامداران، اعضای هیئت مدیره و بازرسان
ارائه صورتجلسه هیئت مدیره و امضا توسط مدیران منتخب در دوجلد
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تمامی اعضای هیئت مدیره، بازرسان و مدیرعامل
ارائه اقرارنامه بازرسان مبنی بر نداشتن نسبت فامیلی نسبی و سببی با مدیرعامل شرکت
ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل آن درصورت انجام امور توسط وکیل قانونی
 

احراز صلاحیت و تعیین پایه سازندگان - مراحل ثبت شرکت مجری ذیصلاح
سازندگان حقوقی:

شرکت با موضوع انجام خدمات اجرای ساختمان
ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها و انتشار آگهی تاسیس شرکت مجری ذیصلاح
در سازمان نظام مهندسی عضو باشد
ارزیابی مطلوبیت کارهای اجرا شده توسط سازنده
ارائه سوابق حرفه ای تمامی اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت
پروانه اشتغال اجرای ساختمان برای دونفر از اعضای هیئت مدیره که یک نفر با تحصیلات معماری و عمران و نفر دیگر با تحصیلات تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی یا نقشه برداری باشد. این دونفر باید به صورت تمام وقت در شرکت مشغول باشند.
ارزیابی توان مالی و امکات سازندگان

ساختمان سازی تهران | ۱۴ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۳۹
۰۶ مرداد۱۲:۵۴

مهدی ساعدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان ایلام با دارا بودن دستگاه های مجهز و توانمند در ارائه خدمات مشاوره ای هم اکنون در بسیاری از پروژه های شاخص استان در راستای ارتقاء کیفیت سازه ها در بخش های راهسازی ، صنعت ساختمان ، نفت و گاز و سایر زمینه ها فعال است.
وی با اشاره به وظایف این دستگاه اجرایی افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان ایلام نظارت، کنترل و بازرسی از پروژه‌های عمرانی را قبل، حین و بعد از اجرا بر عهده دارد.
مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایلام تاکید کرد: این آزمایشگاه هم اکنون با پنج شعبه در شهرستان های ایلام ، آبدانان ، دهلران ، دره شهر و مهران فعال بوده و گستره فعالیت این شرکت در زمینه کنترل کیفی بسیار فراتر از آزمایشگاه های بخش خصوصی فعال در این عرصه است و امکان انجام آزمایش های مختلف هر نوع مصالح به کار رفته در ساخت و سازهای عمرانی برای این شرکت مقدور است.
ساعدی ضمن برشمردن لزوم انجام مطالعات ژئوتکنیک و آزمایشات مکانیک خاک قبل از احداث هرگونه ساختمان یادآور شد: اهمیت ندادن به موضوع مطالعات ژئوتکنیک می تواند منجر به افزایش حجم عملیات ، افزایش هزینه های اجرایی ، احتمال ریسک و در نتیجه کاهش عمر مفید سازه ها شود.
وی به اقدامات صورت گرفته این آزمایشگاه برای کیفیت سنجی خاک اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان ایلام با ارائه خدمات مختلفی چون آزمایشات ژئوتکنیک ، مقاومت مصالح ، غیر مخرب ، قیر و آسفالت ، بخش شیمی و فلزات آماده همکاری در تمامی پروژه های استان است.
مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایلام اضافه کرد: در حال حاضر این آزمایشگاه در پروژه های عمرانی بزرگی از جمله طرح سامانه گرمسیری ، چهارخطه کردن جاده ایلام – مهران ، احداث پتروشیمی دهلران ، پتروشیمی ایلام ، طرح توسعه میدان نفتی آذر مهران ، پالایشگاه N.G.L3100 دهلران و سد شهدای ایلام حضوری فعال و مثمر ثمر دارد.
ساعدی افزود: این آزمایشگاه با داشتن نیروهای متخصص و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و سابقه ای طولانی در امر خطیر کنترل کیفی پروژه های عمرانی دارای پتانسیل لازم جهت کنترل کیفی و نظارت بر روند ساخت و ساز های عمرانی است.
وی با اشاره به شعار این آزمایشگاه که کیفیت ، رمز توسعه پایدار است، گفت: هزینه مطالعات ژئوتکنیک درصد ناچیزی از کل بودجه یک پروژه را شامل می شود که در صورت انجام ندادن مطالعات مذکور چه بسا هزینه های سنگین تری بر این پروژه ها تحمیل و بی توجهی به این امر می تواند خسارات جبران ناپذیری را به پروژه ها وارد سازد.
وی اضافه کرد: قرار گرفتن استان ایلام در زمره نقاط زلزله خیز کشور ایجاب می کند همه دستگاه های اجرایی و کارفرمایان بخش خصوصی نسبت به اهمیت مطالعات ژئو تکنیک در انجام پروژه های در دست اقدام خود بی تفاوت نباشند.
به گزارش ایرنا، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک شرکت دولتی است که زیر نظر وزارت راه و شهرسازی فعالیت دارد، این آزمایشگاه استحکام و طول عمر پروژه‌ها را می سنجد و در راستای کنترل کیفی مصالح ساختمانی و اختلاط بتن، آسفالت، آزمایشات صحرایی و ژئوتکنیک، مکانیک خاک و طرح فنداسیون ضرایب زلزله فعالیت دارد.

منبع: آزمایش فنی خاک | https://sepantaeng.com

ساختمان سازی تهران | ۰۶ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۵۴